HILTI Training Center

Geometrie e matericità per un'estetica di cantiere (en)Geometries and minimal design for building-site aesthetics

Progetto (en)Project

DEGW

Cliente (en)Client

Hilti

Servizi (en)Services

interior design, progetto architettonico, progetto impiantistico, direzione lavori, direzione artistica, PM (en)interior design, architectural project, plant design, works direction, artistic direction, PM

Location

Milano

Area

400 mq

Fine lavori (en)End of work

2018

Linearità, colori pieni, impianti a vista.

Il concept di questo progetto nasce con l’idea di richiamare l’estetica di cantiere, uno spazio flessibile fatto di contrasti trai materiali e forme essenziali. L’ambiente si struttura in tre aree: ingresso, formazione e test, predisposte per accogliere i team di agenti commerciali, facilitare lo scambio di competenze e il collaudo dei prodotti.

Il primo impatto con lo spazio è il grigio avvolgente dell’aria welcoming, accentato di dettagli rossi identitari, come il lampadario che illumina l’angolo di attesa, realizzato con le corone di carotaggio Hilti. Qui viene introdotto anche un altro elemento che si ritrova in tutto lo spazio, l’osb, materiale tipico del cantiere che comunica matericità e calore, in perfetta contrapposizione con il design minimale e rigoroso. Il grigio, utilizzato come elemento di transizione, accompagna nella sala formazione, predisposta per la presentazione dei prodotti. Anche qui il colore corporate scandisce lo spazio attraverso dettagli discreti. Il cuore del Training Center è l’area test che prevede cinque stazioni collaudo, un ambiente in cui la flessibilità fa da protagonista attraverso gli arredi mobili, configurabili a seconda delle esigenze, che disegnano e modellano lo spazio. A soffitto, l’elegante geometria degli impianti nuovi, disegna percorsi lineari che collegano le aree, tutte predisposte con la tecnologia domotica.

(en)

Linearity, solid colours and exposed plants and systems.

The concept behind this project comes from the idea of evoking building-site aesthetics, a flexible space based on contrasts between the materials and simple forms. The setting is structured into three areas: entrance, training and testing, carefully set out to accommodate teams of business agents and facilitate the exchanging of expertise and testing of products.

The first thing to strike you about the space is the grey enveloping the welcome area accentuated by identity-instilling red-coloured features, such as the lamp lighting up the waiting corner made from Hilti drill bits. Another feature is also introduced here that can be found throughout the space, OSB, a typical building-sitematerial conveying a sense of texture and warmth in perfect contrast with the rigorously minimal design. The grey, used to create a sense of transition, continues into the training room set out to showcase the products. Here, too, the corporate colour runs right through the space in a range of unobtrusive features.

The heart of the Training Center is the testing area, which incorporates five testing stations, a setting focused around flexibility through furniture that adapts to different needs, carefully modelling and shaping the space. The elegant geometry of the new systems on the ceiling creates linear pathways connecting together the areas, all equipped with  domotic technology.