Deloitte Milano

Progetto (en) Project

DEGW

Cliente (en) Client

Deloitte

Luogo (en) Location

Milano (en) Milan

Area

40.000 mq (en) 40.000 sqm

Servizi (en) Services

Acustica, pratiche amministrative, branding, certificazione, concept, construction supervision, data analysis, due diligence, fit-out, health & safety, interior design, lighting design, physical branding, project management, quantity survey, space planning, technological design, tender support, wayfinding, worplace consultancy (en) Acoustic design, administrative permits, branding, certification, concept, construction supervision, data analysis, due diligence, fit-out, health & safety, interior design, lighting design, physical branding, project management, quantity survey, space planning, technological design, tender support, wayfinding, worplace consultancy

Periodo (en) Timeframe

2020 - 2025

Con lo sguardo rivolto al futuro.

È stato sviluppato il progetto per i nuovi uffici di Deloitte a Milano, curando l’interior design e offrendo consulenza strategica per l’organizzazione degli spazi, con l’obiettivo di ottenere le certificazioni LEED Platinum e WELL Gold.

La prima fase del progetto ha portato alla realizzazione di oltre 20.000 mq di uffici, comprensivi di una reception all’avanguardia. Il design si fonda su concetti chiave come connessione, tecnologia, ergonomia e flessibilità, puntando a creare spazi adattabili e pronti a evolversi nel tempo.

Questo approccio orientato al futuro si riflette anche nell’integrazione di soluzioni tecnologiche avanzate, come ledwall e aree esperienziali, oltre che nella personalizzazione degli ambienti per rispecchiare l’identità aziendale. Infine, il progetto di branding a supporto della comunicazione interna ha contribuito alla creazione di ambienti di lavoro che riflettono la cultura aziendale e rafforzano il senso di appartenenza.

(en)

Looking to the future.

The project for Deloitte's new offices in Milan was developed by focusing on interior design and providing strategic consultancy for the organization of the spaces, with the aim of achieving LEED Platinum and WELL Gold certifications.

The first phase of the project resulted in the creation of over 20,000 square meters of office space, including a state-of-the-art reception area. The design is based on key concepts such as connection, technology, ergonomics, and flexibility, with the goal of creating adaptable spaces ready to evolve over time.

This future-oriented approach is also reflected in the integration of advanced technological solutions, such as LEDwalls and experiential areas, as well as in the customization of environments to reflect the company’s unique identity. Finally, the branding project, supporting internal communication, contributed to the creation of workspaces that reflect the corporate culture and strengthen the sense of belonging.